Το ιδανικό, συνέχεια
Παραμένω για λίγο ακόμα στο ιδανικό της κιθάρας σώμα, το θηλυκό σχήμα που γήτεψε τα βραδυκίνητα βήματα του ενενηκοντατετραετούς ήρωά μας, και τον έφερε απ’ το Λινάρες της Ισπανίας στις άκρες της γης, και λίγο πιο κει, στην άγραφη μες στον καθένα μας ιδιωτική γεωγραφία.Η κιθάρα δεν υπήρξε γι’ αυτόν το φαλλικό σύμβολο που λίγες δεκαετίες αργότερα θα όπλιζε τα αμήχανα χέρια των αστέρων της ροκ, μα αντικείμενο έρωτα, πράγμα που συλλαβίζει κανείς εύκολα ξανακοιτάζοντας τα αποθησαυρισμένα στιγμιότυπα με αυτόν, σκυφτό, πάνω απ’ το σώμα της, σώμα ανέλπιστου πόθου παρά λάφυρο πολέμου, κορμί συζύγου και ερωμένης του αεί διανοιγόμενου και εκμηδενιζόμενου κάτω απ’ την επικράτεια της γοητείας της γέροντα.
Η σχέση αυτή έβγαλε τις πρώτες τρυφερές της ρίζες σε ένα αόρατο παρελθόν, αιώνες πριν τη γέννησή του, πράγμα με το οποίο κάθε φίλεργος λαθρακουστής των πρώιμων ηχογραφήσεων θα συμφωνούσε. Μητέρα και ερωμένη, σύζυγος και αδερφή. Πλέξη αμφίστομη θα έδενε διά παντός τα δυο λατρευτικά υφάσματα στον αργαλειό, έτσι που πάντα μες στους μύθους διαπράττονταν οι αιμομιξίες, βουτηγμένες με τη μια τους πλευρά στη συνείδηση και με την άλλη έξω απ’ αυτήν, ποτέ αμέριμνες, όπως η φτέρνα του Αχιλλέα, που απ’ τη γέννησή του κοίταζε με νοσταλγία τον ορίζοντα να διακρίνει το βέλος που αιώνες ταξιδεύει και καταφθάνει, να διαρρήξει τους σιαμαίους κόσμους και να ρευστοποιήσει τη δικαιοσύνη των θεών μες στη ζωή. Ίσως έτσι να εξηγείται και η γοητεία αυτού του ήρωα: Η μια πλευρά του -η έξω απ’ τη συνείδηση- μας μοιάζει.